Rauman telakalla rakennettavana olevan MyStarin tekniset työt jatkuvat

22.11.2022

Laivanrakentamisen viimeinen vaihe ennen laivan luovuttamista asiakkaalle on merikokeet, joiden aikana tehdään muun muassa laivan varusteiden kattava tekninen tarkastus ja erilaisia kuormitustestejä.

Marraskuun alussa tehdyissä merikokeissa havaituista kahdesta teknisestä poikkeamasta toinen on selvitetty. Viime viikonloppuna pidetyissä merikokeissa kävi ilmi, että propulsiojärjestelmään liittyvä havainto tarvitsee vielä lisäsäätöjä.

Laivan teknisten töiden jälkeen laiva lähtee vielä merikokeelle, jossa tehdään tekninen tarkistus. Tämän jälkeen laiva on valmis luovutettavaksi. Tarkempaan luovutusajankohtaan palataan myöhemmin.

MyStar tulee olemaan reittinsä teknologisesti edistyksellisin ja energiatehokkain alus. Aluksen viisi 8-sylinteristä monipolttoainepäämoottoria pystyvät käyttämään nesteytettyä maakaasua (LNG).

Tallink MyStar pähkinänkuoressa

  • Pituus: 212,4 m
  • Leveys: 30,6 m
  • Syväys: 7 m
  • Bruttovetoisuus: 50 625
  • Nopeus: 27 solmua
  • Kaistametrit: 3 190
  • Matkustajat: 2800
  • Hytit: 46
  • Kansia: 12
  • Jääluokitus: 1A
  • Päämoottorin teho: 42,000 kW
  • Polttoaine: LNG

Lisätiedot:

Hanna-Kaisa Koskinen
Viestintäpäällikkö
+358 50 3843660
hanna-kaisa.koskinen@rmcfinland.fi

Jaa: