Milttonin Rauma Marine Constructionsille toteuttama kilpailutyö ”Brykä” on palkittu Pohjois-Euroopan parhaana vaikuttajaviestintäkampanjana maineikkaassa European Excellence Awardsissa.

5.6.2017 Uutiset

Milttonin Rauma Marine Constructionsille toteuttama kilpailutyö ”Brykä” on palkittu Pohjois-Euroopan parhaana vaikuttajaviestintäkampanjana maineikkaassa European Excellence Awardsissa.

Eurooppalaiseen vaikuttajaviestintään keskittyvän European Excellence Awards PA:n tämän vuoden voittajat palkittiin Brysselissä keskiviikkona 31.5. Viestintätoimisto Milttonin pitkäjänteinen viestintäyhteistyö Rauma Marine Constructionsin kanssa voitti kultaa Northern Europe -kategoriassa. Brykä oli kolmen parhaan joukossa myös Corporate & Private -kategoriassa.

–Olemme olleet todella tyytyväisiä Milttonin ja Rauma Marine Constructionsin väliseen yhteistyöhön, joka on perustunut luottamukselle ja rohkeudelle. Yhteistyömme on rakentanut Rauma Marine Constructionsille vakaampaa asemaa laivanrakennuksessa sekä vahvistanut verkostojamme sekä tunnettuuttamme merkittävällä tavalla, sanoo Heikki Pöntynen, Rauma Marine Constructionsin toimitusjohtaja.

Brykä- kilpailutyö kuvastaa Milttonin Rauma Marine Constructionsille toteuttamaa pitkäjänteistä strategista viestintätyötä, johon sisältyy vaikuttajaviestintää, yritysviestintää, PR- ja mediatyötä sekä markkinointia. Brykä-kilpailutyö oli osa Milttonin Rauma Marine Constructionsille toteuttamaa strategista viestintää.

Vuonna 2014 koko telakkateollisuus ajautui kriisiin ja myös Rauma Marine Constructions joutui aloittamaan kaiken alusta. Kolme vuotta myöhemmin taskussa on miljardiluokan aiesopimus puolustusvoimien kanssa. Vuoden 2016 Suomi Areenaan tuotettu näyttävä ja keskustelua herättänyt tilataideteos Brykä edusti kilpailutyössä Milttonin ja laivanrakennusyhtiön rohkeaa, omalaatuista, pitkäjänteistä ja menestyksekästä yhteistyötä viestinnän saralla. Tilataideteos Brykä oli uudenlainen tapa herättää yhteiskunnallista keskustelua, luoda tunnettuutta ja rakentaa verkostoja.

–Yhteistyö ja luottamus asiakkaan ja meidän välillä on ollut poikkeuksellisen hyvä ja luja alusta asti. Tämä luottamus on mahdollistanut myös aivan uudenlaista tekemistä myös viestinnän suhteen varsin perinteisellä toimialalla, sanoo Ville Kopra, Milttonin vaikuttajaviestinnän johtava asiantuntija ja pääekonomisti.

Brykä-kilpailutyö oli kolmen parhaan joukossa myös kotimaisessa markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n järjestämässä MTL Communications Awards –kilpailussa, vaikuttajaviestintä kategoriassa.