Haemme koneistosuunnitteluosastollemme putkistotiimiin meri- ja makeavesijäähdytys-, höyry-, kuumavesi- ja kuumaöljyjärjestelmien suunnittelijaa

Meri- ja makeavesijäähdytysjärjestelmät huolehtivat koneiden ja laitteiden sekä ilmastoinnin jäähdytyksestä, ja ovat näin ollen kriittinen osa laivan toimintaa. Jäähdystarpeen ja -tehojen laskenta on oleellista järjestelmän toiminnan kannalta. Laivan erilaisten lämmitystarpeiden vuoksi laivalle asennetaan joko höyry-, kuumavesi- tai kuumaöljyjärjestelmä. Oleellisena osana nykyaikaista energiatehokkuutta on hukkalämmön ja mahdollisen hukkakylmän talteenotto ja hyödyntäminen edellä mainituissa järjestelmissä.

Järjestelmäsuunnittelijana osallistut laivan sopimuserittelyn ja laivakalkyylin laadintaan, vastaat järjestelmien sääntöjen ja laivaerittelyn teknisten vaatimusten sekä sisällön täyttymisestä. Suunnitteluvaiheessa osallistut perussuunnitteluaineiston tekemiseen, toimit asiantuntijana telakan ja suunnittelutoimistojen sekä muiden ulkoisten toimijoiden välillä. Lisäksi osallistut järjestelmiisi liittyvien erityislaitteiden hankintaan teknisenä käsittelijänä. Laivan rakennus- ja käyttöönottovaiheessa toimit tarvittaessa teknisenä asiantuntijana käyttöönottohenkilöiden tukena.

Tehtävä edellyttää soveltuvaa teknistä koulutusta, esimerkiksi soveltuvan alan insinööritutkinto. Arvostamme aikaisempaa kokemusta edellä mainittujen järjestelmien parissa työskentelystä, mutta kokemus on korvattavissa myös oma-aloitteisella asioiden opiskelulla ja integroitumalla osaavaan suunnittelutiimiimme, joka antaa työllesi täyden tuen. Lisäksi tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää aktiivista, oma-aloitteista ja yhteistyökykyistä asennetta sekä sujuvaa tilaaja-, luokituslaitos- ja viranomaisyhteistyötä. Työssä tarvitaan sujuvaa englannin kielen suullista ja kirjallista hallintaa sekä tietoteknistä perusosaamista erityisesti AutoCad-, Excel-ja Word-ohjelmissa.

Lisätietoja tehtävästä antaa koneistosuunnittelun osastopäällikkö Pasi Rosnell (pasi.rosnell@rmcfinland.fi / +358 50 363 3840).

Jaa: